Studeren. - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Studeren. - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Studeren.

Door: kouwenhovenesther

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 Mei 2012 | Frankrijk, Lyon

Hallo allemaal, welkom bij het einde van week 16.
Afgelopen week heb ik vooral heel erg veel gestudeerd. Beetje saai, ik weet het, maar de vakken die ik hier volg, zijn goedgekeurd door de Universiteit Utrecht, dus het zou fijn zijn als ik ze ook daadwerkelijk zou halen.

Maandag heb ik dus gestudeerd en ben ik 's avonds nog wel even naar een feestje geweest bij de Finse Nika en Silya. Het was naast Koninginnedag namelijk ook VAPPU. De nationale feestdag van Finland en dus reden voor een feestje. Dit was erg gezellig en ook weer nieuwe mensen ontmoet, waaronder een meisje uit Nieuw-Zeeland. Het blijft leuk om mensen van over de hele wereld te kennen.

Dinsdag en woensdag heb ik wederom flink hard gestudeerd. Volgens mij heb ik nog nooit zo hard geleerd in de afgelopen drie jaar, haha!

Donderdag vond ik dat ik na een ochtend studeren wel recht had op een middagje park. Het weer hier is de afgelopen dagen echt heerlijk! 23 graden, wel een paar wolken, maar superlekker! Dus ik heb de hele middag met de Australische Aaron in het park gezeten. Hij zei dat hij altijd vergeet dat ik Engels niet als moedertaal heb, omdat ik het zo goed spreek. Dat is echt fijn om te horen. Ik merk ook echt wel dat mijn Engels hier ontzettend is verbeterd, misschien wel meer dan het Frans.

Vrijdag heb ik weer gestudeerd en zaterdag heb ik niet zo heel veel gedaan, aangezien het toen wel de hele dag heeft geregend.

Vandaag was het daarentegen weer heeeeerlijk weer en heb ik besloten om weer eens even één van de heuvels op te gaan en naar beneden te wandelen. Onderweg heb ik weer lekker wat foto's gemaakt en bij de rivier aangekomen, heb ik daar even lekker in de zon gezeten met mijn voeten in het water. Dat was wel even genieten. Die wandeling naar beneden is echt heel rustig, omdat je niks van de stad hoort en alleen maar groen om je heen ziet.

Onderweg kwam ik ook nog een kat tegen die lekker lag te chillen. Ik mis mijn huisdieren echt heel erg! Gelukkig komt Jazzy mee naar Spa over anderhalve weg en ik kan ook niet wachten om Lappie weer te zien! Haha, je hecht je toch meer aan die beestjes dan je denkt.

Aankomende week wordt weer een hele week studeren en op vrijdag hebben we met het volleybalteam als het goed is ook nog een oefenwedstrijd, want de finales in Orléans zijn al op 23 en 24 mei. Dat komt ook al rap dichterbij.

Eerst maar even flink leren en een tentamen maken, dan Spa, dan Orléans en dan heb ik nog 2,5 week hier om leuke dingen te doen. Oh, wat vliegt de tijd! Het weer blijft hier voorlopig nog wel even heel erg lekker.. We gaan vrijdag zelfs al richting de 30 graden!! :)

Ik hoop dat jullie allemaal een goede Koninginnedag en Bevrijdingsdag hebben gehad! Ik ben vrijdag braaf om 8 uur 2 minuten stil geweest en mee gekeken naar de uitzending via internet.

Bedankt voor het lezen weer allemaal en ik houd jullie nog steeds op de hoogte! Liefs, Esther.

  • 06 Mei 2012 - 18:56

    Herma:

    Aaah ik waan mezelf weer helemaal in la France met je verhaaltje! Heerlijk weer! :) we hebben je gemist bij faure, de kerk was echt bommetjevol!! lekker genieten, het aftellen is al begonnen (boooeeee en jippieeee :D) xxxxxxx herm

  • 07 Mei 2012 - 06:41

    Arda:

    Fijn om weer je verhaaltje te lezen, we zien elkaar gauw weer, met je diertjes gaat het goed hoor!

  • 07 Mei 2012 - 08:22

    Mandy:

    Leuk verhaaltje weer, Esther! Succes nog met leren en tentamens en tot in Spa alweer ;)

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 28 Nov. 2011
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 20307

Voorgaande reizen:

13 Januari 2012 - 06 Juni 2012

Op Erasmus naar Lyon

Landen bezocht: