Concert. - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Concert. - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Concert.

Door: kouwenhovenesther

Blijf op de hoogte en volg Esther

29 April 2012 | Frankrijk, Lyon

Hallo allemaal en welkom bij het einde van week 15.
Afgelopen maandag heb ik overdag een beetje gestudeerd en heb ik een kaart gekocht voor mijn ouders die afgelopen vrijdag alweer 33 jaar getrouwd waren. :) Ook heb ik mijn presentatie uitgeprint en voorbereid voor de dag erna. 's Avonds heb ik getraind.

Dinsdagochtend had ik dus college en moest ik een eindpresentatie geven. Dit ging gelukkig erg goed. Daarna heb ik met Lauren geluncht. Weer thuis heb ik weer even gestudeerd en 's avonds ben ik met de Spaanse Maria naar een pub gegaan om Barcelona-Chelsea te kijken in de Champions League. Het was erg gezellig, maar zoals sommigen van jullie zullen weten was het een bizarre wedstrijd met een uitkomst die Maria natuurlijk liever niet had gezien.

Woensdagochtend had ik weer college om 8 uur, gelukkig voor de laatste keer! Daarna heb ik weer gestudeerd en heb ik nog even geoefend voor het concert van vrijdag.

Donderdagochtend was er een man met een draaiorgeltje die hier beneden door de straten aan het lopen was (zie foto's). Het was zo leuk! En zo out of context. Het leek wel alsof ie uit een andere eeuw kwam en dan met de razende auto's op de achtergrond. Haha, maar hij heeft me wel aan het lachen gemaakt. Verder stond donderdag in het teken van repeteren voor het concert. We moesten om 14 uur in de kerk zijn, maar daar waren uiteindelijk slechts 15 van de 150 personen. Ik snapte er niet zo heel erg veel van, maar goed. Ik dacht dat we met iedereen vanaf 14 uur zouden repeteren, maar er kwamen steeds meer mensen binnengestroomd. Lekker Frans, gewoon op komen dagen wanneer je daar zin in hebt, haha. Maakt ook niet uit, want ik vond het gewoon leuk om te zingen. De cursus op de universiteit waar dit concert het eindproduct van was, is verplicht voor muziekwetenschapstudenten, vandaar dat het zo'n ongelofelijk groot koor is. Uiteindelijk duurde dit repeteren tot 23 uur! En het was heel erg koud in de kerk, dus dat was niet erg aangenaam.

Vrijdag heb ik weer een hele dag gestudeerd, ja ik begin het te pakken te krijgen ;), en moesten we 's avonds om 19 uur in de kerk zijn. We hebben opgewarmd, waarna we moesten wachten totdat we konden beginnen. We begonnen een half uur later dan gepland, omdat de kerk heel erg vol aan het stromen was en er dus meer stoelen bijgehaald moesten worden. Het is best logisch dat het zo druk was, wanneer je bedenkt dat 150 man zo'n 2/3 mensen aan publiek meeneemt. Het concert zelf ging best wel goed. Ook was er weer dat koor waarmee ik al eerder had meegezongen en met wie we ook vrijdag weer het “Stabat Mater dolorosa” van Palestrina hebben gedaan. Er zijn ook genoeg foto's gemaakt, dus ik hoop dat ik die ergens te pakken kan krijgen. Rond een uur of 23 was ik weer thuis en heb ik nog even met de ouders gebeld, want dat was ik uiteraard vergeten van tevoren te doen. :)

Gisteren heb ik weer lekker flink gestudeerd en 's avonds ben ik naar het verjaardagsdiner van Maria geweest. Dit was erg gezellig en lekker, die Spanjaarden weten zeker hoe ze moeten koken. Daarna zijn we nog de stad in geweest, wat ook erg gezellig was en waar de alcohol ook redelijk rijk gevloeid heeft. Dat resulteerde helaas in een minder productieve dag vandaag, maar dat heb je zo soms, haha.

Aankomende week ga ik weer veel studeren, want het examen van mijn geschiedenisvak zit eraan te komen. Ook is blok 4 in Utrecht begonnen en probeer ik daar nog een vak te volgen, waarvoor ik twee opdrachten per week moet inleveren. Genoeg te doen in ieder geval!

Over 2,5 week is ook alweer Hemelvaart en gaan we weer met de hele familie naar Spa. Daar heb ik ongelofelijk veel zin in, omdat ik iedereen dan weer zie. En ook nemen mijn ouders mijn cavia Jazzy mee. Dat is natuurlijk helemaal geweldig, hahah! Ik mis de diertjes zo erg!! Maar eerst maar even een examen maken. :) En het weer wordt ook weer lekker hier. 20-25 graden en lekker veel zon! Ik vermaak me nog wel.

Bedankt voor het lezen en ik houd jullie op de hoogte! Liefs, Esther.

  • 29 April 2012 - 19:53

    Herma:

    Superleuk essieeeee!!! Nog maar een paar weekjes en dan kom je weer naar Utrecht!! Vind ik stiekem wel leuk maar geniet nog even van de stokbroden en draaiorgels en Franse colleges!! Love u meis!! Xxxxx

  • 30 April 2012 - 05:54

    Oma:

    Lieve esther,
    Ik geniet van jouw verslagen. Door een vakantie op tenerife liep ik achter.Ja ik kan mij voorstellen dat je het gevoel hebt dat de tijd nu wel erg snel gaat .Wat een enige foto van het draaiiorgel mannetje en dat in 2012.Sterkte met de studie, blijf genieten! liefs oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 28 Nov. 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 20307

Voorgaande reizen:

13 Januari 2012 - 06 Juni 2012

Op Erasmus naar Lyon

Landen bezocht: