Morgen gaat het beginnen! - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Morgen gaat het beginnen! - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Morgen gaat het beginnen!

Door: kouwenhovenesther

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 Januari 2012 | Frankrijk, Lyon

Afgelopen donderdag ben ik 's ochtends naar nog een informatiebijeenkomst geweest, waar alles nog eens herhaald werd wat er woensdag al was gezegd. Dat was wel handig, zodat alles ook echt goed duidelijk was. Hier heb ik een Australische jongen, Aaron, ontmoet. Ontzettend aardig en hij woont op de campus. Hij zei het daar heel erg gezellig is en dat er vaak feestjes zijn, dus dat ga ik binnenkort maar eens bekijken ;). 's Middags zou ik eigenlijk mijn studentkaart moeten hebben opgehaald, maar die kon ik dus nog niet krijgen, omdat ik daarvoor die european health insurance card nodig heb. Dat moet dus nog even wachten, maar dat doe ik dan aankomende week wel. Donderdagmiddag was het de bedoeling dat ik nog een college in Utrecht zou volgend via Skype. Dat was best een goed idee, maar helaas viel mijn computer elke keer uit wanneer ik een videogesprek wilde starten. Dat viel dus in het water. In plaats van op die manier een presentatie te houden, heb ik een filmpje gemaakt van mezelf waarop ik een kleine presentatie geef en die heb ik opgestuurd naar de docent. Dat moet wel goed komen denk ik.
Donderdagavond had ik geen zin om te koken en heb ik Henry gevraagd of ie zin had uit eten te gaan. We zijn naar een restaurant geweest dat “Flam's” heet en waar je tartes flambées kan eten. We hadden een formule “à volonté” gedaan, wat dus betekent dat je er zoveel mag eten als je wilt. Jullie zullen begrijpen dat ik daarna erg vol zat. De ochtend erna hoefde ik niet eens te ontbijten, omdat ik nog steeds vol zat. Na het eten zijn we nog even wat gaan drinken in de stad en daarna naar huis gegaan.
De dag erna had ik die “rendez-vous pédagogique” met een docent die verantwoordelijk is voor de buitenlandse studenten van onder andere muziekwetenschap. Hij kon mij vertellen dat muziekwetenschap ook hier in Lyon niet erg groot is en dat het dus geen probleem voor mij moet zijn om de cursussen te volgen die ik wil. Ik ga aankomende week gewoon zoveel mogelijk vakken bekijken en dan maak ik daarna een keuze welke ik wil doen.
Na die afspraak heb ik even koffie gedronken met Henry en 's middags was er de uitslag van die Franse test die we hadden gemaakt. Ik was een beetje gemiddeld en heb me toen ook ingeschreven voor de cursus, maar die valt samen met een andere cursus die ik wil doen, dus weet ik nog niet zeker of ik dat wil.
Gisteren hebben we een “visite guidée”, een rondleiding, gehad door Lyon en dat was erg leuk. In Vieux Lyon had je een prachtig uitzicht over de hele stad. Het was helaas regenachtig en mistig, dus daar ga ik zeker nog een keer heen als het beter weer is om mooie foto's te maken. Daar heb ik nog twee Duitse meisjes ontmoet, waarvan er eentje bijna in Nederland woont. Ze kon helaas geen Nederlands ;). 's Middags had ik nog lekker een baguette en brie gegeten (zie foto), wat echt raar was, want ik associeer die smaak eigenlijk alleen maar met het zitten op een camping in de zomervakantie.
Vanochtend zijn Henry en ik naar de markt geweest. Langs beide rivieren, Rhône en Saône, staat op zondagochtend een enorme markt met heel veel verse groenten, fruit, kaas, brood, vlees, worst, echt alles. Het was heel erg leuk daar overheen te lopen en al dat lekkere eten te zien. We hebben wat gekocht om te ontbijten en dat op een brug over de Saône opgegeten (zie foto).
Daarna heb ik even wat gedaan voor de twee vakken die ik nog in Utrecht moet afronden. Woensdag moet ik voor een literatuurvak nog een tentamen maken en donderdag heb ik een deadline voor een essay en mijn portfolio. Dit moet ik opsturen naar de docente, dus morgen moet ik maar even een postkantoor opzoeken, denk ik.
Het Britse meisje, Lauren, had mij verteld dat ze hier naar een Franse kerk ging, dus waarschijnlijk ga ik volgende week met haar mee. Ze dacht zelfs dat er nog een Nederlands meisje was, dus dat zou wel leuk zijn om weer even Nederlands te spreken :).
Morgenochtend begin ik om 8 uur (ja, je leest het goed, 8 uur!) met een vak dat heet “Formation d'oreille”. Zal wel vooral veel Solfège zijn. Het is best wel stom, maar hier op de uni doen ze niet echt aan omschrijvingen van de cursussen. Volgens mij kiest iedereen maar gewoon op basis van de naam of zo, haha. 's Avonds ga ik ook een volleybaltraining checken. Kijken of dat leuk is.
Ik houd jullie op de hoogte! Liefs Esther.

  • 22 Januari 2012 - 18:50

    Marleen:

    Haa Essie!
    Je klinkt al weer lekker druk, maar zo hoort dat ook. Ik hoop dat je alles in Utrecht met succes kunt afronden deze week, dat scheelt weer een boel dan. Succes deze week, ben benieuwd hoe de vakken zijn!!
    Liefsxxx

  • 22 Januari 2012 - 22:04

    Oma:

    Esther wat een belevenissen en leuk al die ontmoetingen. Jouw verslagen lees ik met plezier.Mooi om dit zo vanuit Houten te kunnen volgen.

  • 23 Januari 2012 - 07:50

    Arda:

    Hoi Esther, leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Succes nog met de vakken voor Utrecht!

  • 23 Januari 2012 - 21:30

    Huib & Mandy:

    Wat een leuk verhaal, Esther! Het was leuk thuiskomen van een weekend Riga met een vertrouwd verhaaltje uit Lyon :-) Liefs van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 28 Nov. 2011
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 20334

Voorgaande reizen:

13 Januari 2012 - 06 Juni 2012

Op Erasmus naar Lyon

Landen bezocht: