21. - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu 21. - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

21.

Door: kouwenhovenesther

Blijf op de hoogte en volg Esther

01 Februari 2012 | Frankrijk, Lyon

Happy birthday to me, happy birthday to me, happy birthday dear meheee, happy birthday to me! :) Jahaaa, ik ben dan toch echt 21 jaar jong nu. Hihi! Gisteren was DE dag! Ik wil beginnen met zeggen dat ik echt ontzettend blij was met alle facebookberichten, smsjes, e-mails en kaarten die ik heb gekregen! Ik voelde me echt heel erg jarig en wil jullie daarvoor allemaal ongelofelijk bedanken! :)
Gisteren moest ik helaas wel gewoon naar college van 10 tot 13.45, maar dat was heel gezellig, want Lauren zit in dezelfde groep, dus we hebben heel veel lol gehad. Ook was er een Deens meisje, Pernille, dat ik al eerder had ontmoet, dus het was geen straf. Het college was van een soort franse taal-/cultuurcursus op een bepaald niveau dat bepaald was door een test die we eerder hadden gemaakt. De docent vroeg me halverwege of ik wel zeker was dat ik in dit niveau was ingedeeld, want ze dacht dat ik misschien wel een niveautje hoger kon (altijd leuk om te horen natuurlijk), maar volgens mij zat ik goed. Ze gaat het checken en misschien dat ik volgende week dus een niveau hoger doe.
Daarna gingen Lauren en ik even wat lunchen in de stad en hebben we afgesproken om 's avonds met Henry uit eten te gaan en daarna in het enorme reuzenrad te gaan dat in het centrum van Lyon staat. Lauren is echt heel erg aardig en we kunnen het ontzettend goed vinden, dus ik ben heel blij dat ik haar ontmoet heb.
Toen ik thuis was heb ik de kaarten van mijn allerliefste muziekwetenschapsvriendjes opengemaakt en daar werd ik heel er blij van, thanks you guys!! <3
Om half 7 kwam Henry me ophalen en zijn we naar een uit eten geweest gevolgd door een ritje in het reuzenrad. Het was al donker, maar het uitzicht was prachtig. Oh ja, ik heb even mijn toetje op de foto gezet, speciaal voor Kirsten. En er was een tafel naast ons met Engelsen, Belgen en jawel een Nederlander. Heel grappig om weer even Nederlands te horen, want die ben ik verder nog niet tegengekomen.
Het is hier trouwens ook best wel koud, niet zo koud als in Nederland, maar toch wel redelijk fris. Op mijn verjaardag lag er ook een laagje sneeuw, dat vond ik wel heel erg leuk, toen ik de ramen opendeed! :) Ik wilde vroeger altijd dat er sneeuw lag op mijn verjaardag. De sneeuw is nu ook weer weg, dus ik voel me zeer speciaal. ;)
Maandag heb ik trouwens niet zoveel gedaan. Even naar het enorme shoppingcenter gegaan, een leuk jurkje en wat tekenspullen gekocht, want ik heb het gevoel dat ik wel tijd heb om dat een beetje op te pakken. Ik zit er al over te denken om Henry een portret voor zijn verjaardag (26 februari) te geven. 's Avonds weer wezen volleyballen, het was niet zo'n denderend niveau, want de trainer was er niet, maar toch wel weer leuk!
Vandaag had ik weer veel te vroeg college, waarna ik een afspraak heb gemaakt voor een rendez-vous met een universiteitsdokter waarna ik een “certificat medical” krijg, die ik nodig heb om competitie te kunnen spelen. Kunnen ook alleen Fransen bedenken. Die afspraak is morgenochtend. Daarvoor moet ik even langs het “Bureau des sports” voor een sportkaart.
Ik heb vandaag ook de zogeheten “Carte Técély” met een “abonnement Campus” gekocht. Daarmee kan ik voor 26 euro per maand gratis reizen in Lyon met de tram, metro en bus. Zorgt toch wel voor wat extra vrijheid dan dat je elke keer weer een kaartje moet kopen en het geld ziet wegvliegen. Als het goed is krijg ik het einde van de maand voor het eerst mijn OV-vergoeding vanuit Nederland ter waarde van 91 euro. Daar maak ik dus lekker winst op, gehe. :)
Voor de rest heb ik vandaag even lekker gechilld op mijn kamer, de boel een beetje omgegooid, zodat ik wat meer ruimte heb, want vrijdag komen er zo'n 15/20 mensen mijn verjaardag hier vieren. Morgenavond is er weer een Erasmusfeestje waar ik misschien heen ga en zaterdag heb ik afgesproken met Lauren en wat van haar Britse vrienden om uit te gaan. Al met al een drukke, maar zeker heeeeel erg leuke tijd tegemoet.
Oh ja, mijn Nederlandse vlag is gearriveerd vandaag, dus ik kan lekker patriottisch gaan doen, maar hij hangt helaas nog niet. Ik moet even spijkers kopen of zo, maar dat komt goed.
Verder wil ik binnenkort graag even kijken wat de mogelijkheden zijn om een bijbaantje te doen hier, want het geld vliegt eruit. Zou leuk zijn als ik dat wel had om leuke dingen te blijven doen!
Nou, ik houd het hier maar bij en jullie op de hoogte. Haha, die zin klopt vast van geen kant, ik zie mijn Nederlandsleraar al zijn hoofd schudden. Liefs Esther.

  • 01 Februari 2012 - 22:16

    Pa:

    Leuk te lezen dat je het goed hebt. Zojuist de film over de 11-stedentocht van 1963 gezien. Daar krijg je het ook koud van. Geen tijd gehad om de houtkachel aan te doen en het is nu 23.15 dus de cv is ook al een kwartier uit. Je voelt het zienderogen kouder worden. Gauw naar bed op de electrische deken. Buiten was het -7 en straffe wind toen ik van het mannenkoor terugkwam. Morgen doe ik de regenbroek aan op de fiets tegen de koude wind.

  • 02 Februari 2012 - 12:48

    Stephanie:

    Hey Essie!
    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Dit was waarschijnlijk een verjaardag die je niet snel zult vergeten!
    Heel veel plezier nog de aankomende tijd!
    Liefs,
    Stephanie

  • 02 Februari 2012 - 19:34

    Janice :

    Hee Esther, wat een leuk verhaal weer :D
    ps. vergeet je niet je chocoladegezicht te posten? :p haha X

  • 02 Februari 2012 - 21:42

    Arda:

    Mooi verhaal weer, lieve 21-jarige dochter. Ik ben benieuwd of je een bijbaantje gaat vinden. Alvast een fijn feestje gewenst a.s. vrijdag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 28 Nov. 2011
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 20307

Voorgaande reizen:

13 Januari 2012 - 06 Juni 2012

Op Erasmus naar Lyon

Landen bezocht: