Koud. - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Koud. - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Koud.

Door: kouwenhovenesther

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 Februari 2012 | Frankrijk, Lyon

Hallo allemaal! Daar ben ik weer. Donderdagochtend ben ik naar die rendez-vous gegaan bij de dokter om een “certificat médical” te krijgen, zodat ik in de volleybalcompetitie kan meespelen. Dit was best wel hilarisch. Ik kwam daar en wist niet wat ik kon verwachten. Een vrouw stelde me eerst wat vragen waaronder ook zeer persoonlijke. Of ik misschien depressief was en wel goed at, of ik eenzaam was, dat soort dingen. Daarna heeft ze nog even mijn zicht getest, welke overigens perfect was. Het leukste kwam daarna, ze wilde mijn urine testen. … Serieus? Hahah, ik wist echt niet wat me overkwam. Maar goed, ik heb maar meegewerkt en ook dit bleek allemaal in orde. Gelukkig maar, zullen we maar zeggen. Daarna moest ik nog langs de dokter die mijn bloeddruk heeft gemeten, mijn gewicht en lengte opgenomen en nog wat andere vragen over mijn gezondheid gesteld. Ik vond het allemaal een beetje overdreven, maar met een pharmacie op elke straathoek, had ik kunnen weten dat de Fransen zeer voorzichtig zijn met hun lichaam. Na deze afspraak heb ik me gelijk ingeschreven bij het “Bureau des Sports”.
's Avonds kon ik dus meedoen met de volleybalwedstrijd en ik was blij verrast met het niveau, aangezien dat tijdens de trainingen nog niet echt aanwezig was. Ik heb echt een lekker balletje gespeeld en daar ben ik erg blij mee!
Na de wedstrijd heb ik nog even met Henry en wat anderen gemeet in de stad en rond een uur of 3 ben ik naar huis gegaan.
Vrijdag heb ik uitgeslapen, even wat te drinken gekocht voor 's avonds en gelunchd met Henry.
's Avonds zijn er wat mensen bij mij langs geweest om mijn verjaardag te vieren en dat was heel gezellig (zie de foto's). Daarna zijn we nog even de stad in geweest.
Zaterdag had ik met Alice, het meisje dat ik bij dat koor heb ontmoet, afgesproken om te gaan oefenen, aangezien zij toegang heeft tot een piano. Het was alleen zo ongelofelijk koud, echt niet meer normaal. Ik heb gehoord dat het in Nederland -18 was, er sneeuwstormen waren en de NS zoals altijd faalden. Hier was het niet zo koud, maar ik denk zo'n -10 en met een straffe wind was het niet aangenaam om buiten te zijn. Eenmaal bij haar aangekomen duurde het ook even om weer warm te worden.
's Middags ben ik met Lauren en twee vriendinnen van haar rugby wezen kijken in een Irish pub, waarna we met zijn vieren uit eten zijn geweest.
Vandaag ben ik weer naar Alice geweest. Ik heb eerst zelf even geoefend (zie foto's) en gewoon even piano gespeeld. Het was fijn om dat weer te doen. Ik bedoel, het is toch al weer ruim drie weken geleden dat ik voor het laatst een muziekinstrument heb aangeraakt en dat is toch wel raar. Fijn dat ik mijn stem wel overal mee naar toe kan nemen ;). Daarna ben ik even thee wezen drinken bij Alice thuis en zij vertelde me dat het conservatorium van Lyon vaak gratis of heel goedkope concerten organiseert en we hebben afgesproken om er wat af te gaan. Ook gaan we samen nog een keer naar de opera en het “auditorium”, waar het plaatselijk orkest concerten geeft.
Er is in het centrum van Lyon een enorm plein waar ook een fontein staat. Deze is momenteel helemaal bevroren en dat ziet er ontzettend mooi uit. Ik ga dat morgen denk ik even op de foto zetten, want het is echt heel gaaf. Ook ga ik waarschijnlijk mijn haar weer wat meer richting mijn natuurlijke haarkleur verven. Ik ben een beetje klaar met het hele blonde en dan weten jullie ervan ;).
Verder wil ik jullie allemaal nog veel plezier wensen in de kou en in de sneeuw. Ik hoor dat jullie allemaal kunnen schaatsen en zo, dat is wel echt heel erg gaaf, geniet ervan!
Ik houd jullie op de hoogte! Liefs Esther.

  • 05 Februari 2012 - 22:34

    Oma:

    Lieve Esther , ik kan mij voorstellen,dat je zo,n uitgebreide medische check wat overdreven vindt, maar het belangrijkste is een gezond lichaam en dan ook nog een prima volleybalwedstrijd spelen, leuk hoor.
    De foto,s zijn leuk en die van de piano vond ik wel byzonder. Mooi om het zingen en spelen weer op te pakken. Ja, de kou is toegeslagen, maar de winterse tafrelen zijn mooi.
    tot de volgende keer, liefs oma.

  • 06 Februari 2012 - 12:18

    Arda:

    Hoi Esther, dat ziet er erg gezellig uit allemaal, veel mensen op de foto's, who is who? Toch een lekker gevoel dat je gezondheid even is gecheckt toch? Veel succes met alles en vooral geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 28 Nov. 2011
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 20327

Voorgaande reizen:

13 Januari 2012 - 06 Juni 2012

Op Erasmus naar Lyon

Landen bezocht: