Terugreis. - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Terugreis. - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Terugreis.

Door: kouwenhovenesther

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 April 2012 | Frankrijk, Lyon

Hallo allemaal! Weer een week voorbij en nee de titel betekent niet dat ik nu al terug kom, maar die datum komt wel steeds dichter bij. Aan de ene kant heb ik heel erg veel zin om terug te komen, iedereen weer te zien en mijn leven in Utrecht weer op te pakken, maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik hier nog maar net ben en wil ik eigenlijk nog helemaal niet weg. Er is nog zo veel te doen en te zien hier in Lyon. Vijf maanden is eigenlijk te kort om een stad te ontdekken.
Afgelopen maandag heb ik mijn treintickets terug geboekt. Dat was nog een heel gedoe. Ik had het twee keer geprobeerd met de creditcardgegevens van mijn vader, maar dat werkte niet. Ik stond later dus in de rij op het station, toen ik gebeld werd door papa. Dat American Express had gebeld omdat ze een verdachte boeking doorkregen uit Lyon. Mijn vader heeft het uitgelegd en even later kon ik mijn reis dus inderdaad boeken op internet. Gelukkig maar, want dat was goedkoper dan aan de balie en ook om 11.30 in plaats van 5 uur 's ochtends en aangezien ik geen ochtendmens ben, was dat erg prettig, haha! 6 juni kom ik weer richting Nederland, dat is over 6,5 week. Maandagavond heb ik weer getraind en dat was wel fijn, na een week vakantie.
Dinsdagochtend heb ik met een groepje onze presentatie voorbereid voor aanstaande dinsdag. Daarna heb ik het college van woensdag voorbereid en heb ik nog 4 motetten opgehaald voor die koorcursus. Het eindconcert daarvan is aanstaande vrijdag, volgens mij gaat het wel mooi worden. 's Avonds ben ik met de Californische Justin naar de sportschool geweest en hebben we daarna bij hem gegeten.
Woensdagochtend had ik college en 's middags heb ik weer gestudeerd.
Woensdagmiddag had ik koorrepetitie en verder was dat een rustige dag.
Vrijdag heb ik mijn kamer opgeruimd, want die was daar ook zeker wel weer aan toe en 's avonds ben ik uit geweest met Lauren, Chris, Jim, Evelyn, Ntianu, de broer en een vriend van Chris. Ook kwamen we in het café waar we heen gingen nog de Finse Silya en Nika tegen. Bij hen ga ik trouwens op 30 april één of andere Finse nationale feestdag vieren en ik heb al gezegd dat ze niet raar moeten op kijken als ik in het oranje aan kom, aangezien het dan ook Koninginnedag is! Gisteren en vandaag heb ik het rustig aan gedaan. Ik wilde eigenlijk studeren, maar daar heb ik flink in verzaakt. Wel heb ik vandaag twee bekerfinales van het Nederlandse volleybal gekeken. Ook nuttig.
Ik heb af en toe best wel zin om weer naar Nederland te gaan. Het cultuurverschil is echt groter dan ik had verwacht. Mensen hier zijn veel meer gesloten en toch ook wel een beetje arrogant, zoals het cliché. Natuurlijk geldt dat niet voor iedereen, maar het valt me gewoon op. Ik heb af en toe wel behoefte aan de Nederlandse openheid en vriendelijkheid, maar dat komt over een paar weken wel weer! Tot dan toe ga ik proberen om toch echt een beetje te studeren en ik ga denk ik even een lijstje maken met de dingen die ik graag nog wil doen, voordat ik weer wegga. Ik vind het idee dat ik nog maar een paar weken heb best wel angstaanjagend. Toen ik hier aankwam, wilde ik zoveel mogelijk meteen doen, maar toen dacht ik: Ah nee joh, ik zit hier vijf maanden, relax! Maar zo werkt het dus niet, haha! Voor je het weet zit je weer in les Pays-Bas en is het avontuur weer voorbij. Dus ik ga hopelijk nog snel wat dingen ondernemen! :)
Bedankt weer voor het lezen! Ik houd jullie op de hoogte! Liefs, Esther.

  • 23 April 2012 - 07:42

    Arda:

    Hoi Esther, leuk om weer van je te lezen, geniet vooral nog heel erg van je verblijf daar. Ik denk nog vaak aan het weekend dat wij allemaal bij jou waren. Geweldig was dat. Succes a.s. vrijdag met het concert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 28 Nov. 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 20329

Voorgaande reizen:

13 Januari 2012 - 06 Juni 2012

Op Erasmus naar Lyon

Landen bezocht: