Werken - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Werken - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Werken

Door: kouwenhovenesther

Blijf op de hoogte en volg Esther

19 Februari 2012 | Frankrijk, Lyon

Hoi allemaal! Dit is alweer het einde van week 5, de tijd vliegt echt voorbij! Volgende week is het vakantie en ik ga de hele week fulltime werken! Het is bij een bedrijf dat ook dingen doet in Nederland en dus waren ze voor een bepaalde opdracht op zoek naar mensen die als moedertaal Nederlands hadden en voilà, ik kan er de hele week aan de slag. Het zal waarschijnlijk vooral het corrigeren van Nederlandse teksten zijn en het opzoeken van informatie op Nederlandse websites. Er zijn veel mensen die weggaan uit Lyon, maar ik ga elke dag werken, dus dat zal niet zo'n heel groot probleem zijn. Henry's verjaardag komt er ook aan, dus dan zullen we wel weer een feestje hebben. :)
Maandag heb ik niet zo heel veel gedaan en 's avonds lekker getraind. Dinsdag heb ik met drie anderen even gewerkt aan een opdracht voor die taalcursus die we doen. We moeten gaan bekijken welke voorzieningen er zijn voor studenten binnen de universiteit van Lyon, zoals sport- en cultuuractiviteiten.
Die middag heb ik mijn eerste telefoongesprek in het Frans gehouden, wat best wel goed ging. Het was met een vrouw van het uitzendbureau, waar ik mezelf moest inschrijven, zodat ik dat baantje kan doen volgende week. Die middag moest ik daar dus ook even langs om mijn contract te tekenen. Ik ga waarschijnlijk ongeveer 8,75 euro per uur verdienen, dus dat is ruim 300 euro in één week. Ik dacht dat het wel slim zou zijn om dat nu gewoon te doen en om wanneer het weer wat lekkerder is, dan 300 euro extra te spenderen te hebben. En daarnaast lijkt het me ook een leuke ervaring bij een Frans bedrijf te werken en zal het ook wel leuk op mijn CV staan. 's Avonds was het de achtste finale van Olympique Lyonnais in de Champions League en die had ik wel kunnen gaan kijken in een pub, maar dat heb ik even laten schieten, want er moest weer vroeg opgestaan worden.
Woensdagochtend had ik college en daar ben ik wel een beetje bang geworden voor een docente. Zij is best wel strikt en we moeten dus allemaal een presentatie houden en ze was echt heel streng tegen de studenten die die dag moesten presenteren. Ik hoop dat ze een beetje begrijpt dat ik buitenlands ben en dat mijn Frans dus niet optimaal zal zijn, maar dat zien we dan wel weer. 's Middags heb ik nog even met Lauren geluncht.
Donderdag had ik weer die koorcursus en ik voel me daar echt heel erg op mijn gemak. Die docent is ongelofelijk aardig en de studenten zijn erg geïnteresseerd en in voor een gesprekje. Elke week moeten er andere mensen naar voren komen om voor te zingen wat we voor die keer moesten oefenen en dit keer moest ook ik eraan geloven. Ik was een klein beetje nerveus, maar ik had me goed voorbereid, dus het ging ook best wel goed. De docent noemde het zelfs “parfait”. Daar voelde ik me wel door gevleid. :) 's Avonds had ik een wedstrijd, die we hebben gewonnen met 3-1. Ook met deze meiden wordt het steeds gezelliger. Het heeft gewoon even tijd nodig voordat die Fransen zich openstellen naar nieuwe mensen.
Vrijdag heb ik overdag niet zoveel gedaan, maar 's avonds heb ik gegeten bij twee Noorse meiden die hier om de hoek wonen. Samen met nog een Zweedse en een Duitse was het heel erg gezellig. We hebben even lekker lopen klagen over het ongelofelijke slome gedoe hier in Frankrijk als het komt op dingen regelen en zo. En we hebben ons ook verbaasd over het feit dat ondanks dat Frankrijk helemaal niet zo ver weg ligt van onze landen, dat de cultuur toch flink verschilt.
Hierna heb ik Lauren en wat vrienden ontmoet in de stad om wat te gaan drinken en dat was heel erg gezellig. Ik heb nog een jongen uit Israël ontmoet, Reda, met wie ik waarschijnlijk binnenkort nog eens wat ga drinken. Erg leuk om iemand van zo ver weg te ontmoeten, dus het lijkt me leuk hem beter te leren kennen.
Gisteren heb ik niet zoveel gedaan, evenals vandaag. Ik heb vandaag wel weer even mijn kamer opgeruimd en een was gedraaid. Vanavond ga ik met Lauren naar de kerk en daarna waarschijnlijk koffie drinken met die meiden waarmee ik ook vrijdag heb gegeten.
Morgenochtend begint mijn avontuur bij Adcom, zo heet het bedrijf, en ik hoop dat het goed gaat!
Het wordt hier langzaam maar zeker ook warmer en zonniger en dat bevalt me prima! (Zie foto's) Gisteren heb ik een wandelingetje langs de rivier gemaakt en dat was erg mooi.
Halverwege maart komt Marleen deze kant op en daar heb ik heel erg veel zin in. :) Ook Kirsten wil in maart hierheen komen en dat lijkt me super. Ik vind het leuk om mensen van thuis te laten zien waar ik nu woon.
Dit was het wel weer voor deze week. Ik houd jullie op de hoogte! Liefs, Esther.

  • 19 Februari 2012 - 16:31

    Marleen:

    Yeeeeeeaaaaaah!! Nog maar 2,5 week :)

  • 19 Februari 2012 - 18:34

    Oma:

    De komende week, even wat anders, n.l. aan de arbeid. Zal even wennen zijn,maar goed van je Ester, weer een nieuwe ervaring. Veel succes,liefs oma.

  • 19 Februari 2012 - 21:55

    Iris Mooij:

    Ha Esther! Wat leuk om zo van je verhalen te lezen.. Geniet ervan!

  • 20 Februari 2012 - 11:15

    Herma:

    Hey liefie,

    Superleuk om te lezen! En leuk (voor ons) ook dat je zoveel schrijft. En thank goodness for Facebook, zo raken we niet echt out of touch. Toen ik ging reizen was Facebook nog helemaal niet in Nederland, alleen Hyves maar daar keek ik nooit op hahahaha!

    Heel veel plezier, lekker genieten van Frankrijk, mmmh ik ben wel jaloers hoor, ik heb ineens zin in stokbrood! Laat ons maar lekker zwoegen hier in Nederland :D nee hoor, ik weet dat jij ook hard werkt!

    Love you meis! xxxx

  • 20 Februari 2012 - 14:20

    Arda:

    Hoi Esther, ik heb net mijn computerbril opgehaald en jouw stukje lezen met die kleine lettertjes is de ultieme test.... maar de bril werkt! Leuk compliment kreeg je (parfait). Werkze deze week en wij komen ook gauw langs !! Je krijgt het nog druk met je gasten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 28 Nov. 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 20329

Voorgaande reizen:

13 Januari 2012 - 06 Juni 2012

Op Erasmus naar Lyon

Landen bezocht: