Le soleil brille! - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Le soleil brille! - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Le soleil brille!

Door: kouwenhovenesther

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 Februari 2012 | Frankrijk, Lyon

Hallo allemaal! Weer een weekje voorbij en dit was er eentje waarin ik niet heel veel spannends beleefd heb, omdat ik elke dag van 9 tot 18 op kantoor heb gezeten. Ik heb de hele week gewerkt bij een advertentiebedrijf dat een cliënt heeft die ook in Nederland actief is en dus moesten er dingen uitgezocht worden op internet en was er een hoop vertaalwerk. Na een aantal weken niet echt een heel erg strak ritme te hebben gehad (lees: weinig college en veel uitgaan) viel me deze fulltime baan best zwaar en moest ik af en toe moeite doen om mijn ogen open te houden. De lunchpauzes waren 1,5 uur en dat is eigenlijk best wel lekker. Zo kun je bijvoorbeeld gewoon uit lunchen gaan, wat ik dan ook gedaan heb met Lauren.
Dinsdagavond ben ik met 4 andere meiden uit eten geweest. Weer naar Flam's met het onbeperkt tarte flambée eten. Heeeeerlijk! Ik wist dat je daar ook zo'n grote pizzasnijder kon kopen voor vijf euro die je daar gebruikt om de tartes te snijden. Een van de eerste avonden in Lyon zijn Henry en ik daar wezen eten en dus leek het me leuk er één voor hem te kopen. Helaas hadden ze ze op dat moment niet meer.
Donderdag ben ik wat gaan drinken met de Israëlische jongen die ik de week ervoor ontmoet had. Dit was erg gezellig, maar ik heb het niet laat gemaakt, want ja ik moest nog één dag werken.
Vrijdagavond heb ik lekker even helemaal voor mezelf gehouden, want daar had ik wel even behoefte aan.
Zaterdag heb ik de hele dag een beetje geprobeerd te studeren, op te ruimen, af te wassen.. al de dingen waar ik doordeweeks niet aan toegekomen was. 's Avonds was het verjaardagsfeest van Henry, dus daar ben ik heen geweest. Ik heb hem het portret gegeven dat ik voor hem getekend had en hij was er erg blij mee, dus dat was leuk! We zijn daarna nog even de stad in geweest om wat te drinken.
Vandaag heb ik bar weinig gedaan en dat vond ik wel even lekker. Mede ook door het feit dat de alcohol gisteren rijkelijk heeft gevloeid, maar dat mocht de pret niet drukken die ik zeer zeker wel heb gehad toen ik erachter kwam dat het werkelijk waar PRACHTIG weer was.
Ik ben langs de rivier gaan lopen en heb toen een plekje gevonden achter een brug, waar een soort van klein skateparkje is en waar je supermooi uit de wind en in de zon kan zitten. Dat heb ik dan ook lang gedaan en op een gegeven moment werd het zelfs zo warm dat ik mijn vest heb uit gedaan en ik in een hemdje heb zitten zonnebaden.. en dat op 26 februari!! Ik kon mijn geluk echt niet op. Het ruikt hier ook heel erg lekker naar lente en de zon schijnt volop. De kans bestaat dat we vrijdag zelfs zo'n 17 graden kunnen verwachten hier, heerlijk!
Aankomende week heb ik weer college's en kan ik ook weer volleyballen, want omdat het een universiteitscursus is, hadden we daar ook gewoon vakantie van.
Donderdag ga ik met Alice naar het l'Orchestre National de Lyon voor bijna niks, want ze zijn heel lief voor studenten van cultuur betreft. Ik heb daar erg veel zin in, want ik heb wel behoefte aan even wat mooie en goede muziek.
Vanavond ben ik nog even naar de kerk geweest. Het is best wel grappig om de liederen die je normaal in het Nederlands kent, nu in het Frans te horen.
Over twee weekjes is Marleen hier en daar heb ik heel erg veel zin in. Ook komen mijn ouders en Huib en Kirsten eind maart deze kant op. Daarnaast heb ik ook een vliegticket geboekt om in mei naar Spa te kunnen, dus de vooruitzichten zijn zeer goed. Zeker met dit mooie weer, daar word je gewoon blij van!
Dit was het weer voor vandaag, ik hoop dat het in Nederland ook een beetje mooi weer is.
Ik houd jullie op de hoogte. Liefs Esther.

  • 27 Februari 2012 - 10:19

    Arda:

    Hoi Esther, dat is weer een mooi verhaal, wij zien er naar uit je eind maart te ontmoeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 28 Nov. 2011
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 20329

Voorgaande reizen:

13 Januari 2012 - 06 Juni 2012

Op Erasmus naar Lyon

Landen bezocht: