Sleutel.. - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Sleutel.. - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Sleutel..

Door: kouwenhovenesther

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 Maart 2012 | Frankrijk, Lyon

Hallo allemaal!! En er is weer een week voorbij, week zeven welteverstaan. Ik heb geen idee of je dat aan elkaar schrijft, welteverstaan. Maar goed. Afgelopen week is het heel erg mooi weer geweest en dat was echt heel erg goed voor mijn humeur! Door de stad lopen is toch wel echt een stuk leuker, wanneer de zon schijnt en het warm is, dan wanneer het regent en het koud is. Dus.
Maandag heb ik een beetje gestudeerd en ook lekker in de zon gezeten. Ik ben begonnen met lezen in het boek dat ik als afscheidscadeautje van papa, mama, Huib, Kirsten en Mandy heb gekregen. “Atlas van de zangkunst”. Dit is best wel interessant. Ik ben de laatste tijd ook veel aan het nadenken over wat ik wil gaan doen als ik klaar ben met Muziekwetenschap volgend jaar. Ik wil heel graag naar het conservatorium, maar weet nog niet precies wat ik daar wil doen. Zingen, dat staat vast. Maar klassiek, of misschien de musicalkant op. Dat moet ik allemaal nog gaan bekijken. Toen ik op maandag mijn bankrekening checkte, zag ik tot mijn schrik dat er 150 euro was afgeschreven door VeloV; het bedrijf waarbij Henry en ik twee avonden daarvoor een fiets hadden gehuurd om terug te rijden uit het centrum. Die 150 euro schijn je te moeten betalen als je de fiets steelt, of beschadigt. Maar volgens mij had ik er niks raars mee gedaan, dus ik helemaal in de stress. Henry gecontacteerd en die kon gelukkig op de site vinden dat dit weleens gebeurd en dat ik het geld binnen 7 dagen terug krijg. Ook Alice kon me vertellen dat zij het al eens had gehad en dat zij het geld binnen 15 dagen had teruggekregen. Ik heb het nu nog niet, maar we zijn nog steeds in Frankrijk, dus dat kan nog even duren. Maandagavond heb ik ook weer getraind en heb ik mijn eigen shirt gekregen. :)
Dinsdag- en woensdagochtend had ik college en heb ik verder niet zoveel meer gedaan. Dinsdag had ik alleen een wat mindere ervaring. Ik wilde de deur van mijn appartement openen met de sleutel, maar deze klemde een beetje dus ik zette flink wat kracht. Dit resulteerde in een halve sleutel in mijn hand en een halve sleutel in de deur.. Supervervelend! Gelukkig kon de vader van Pierre snel ter plaatse zijn. Hij heeft de sleutel uit de deur gehaald en toen Pierre thuis kwam een nieuwe laten maken. Al met al heb ik 4 uur buiten gezeten, maar gelukkig was het mooi weer, dus dat heb ik overleefd.
Donderdag had ik weer een koorrepetitie gehad en dat ging goed. 's Middags hebben we met een groepje in het park gezeten om de verjaardag van Jannie te vieren. 's Avonds ben ik naar een concert geweest van het “orchestre nationale” van Lyon. Ze brachten redelijk moderne stukken, maar het was heel erg mooi. Daarna ben ik nog even de stad in geweest met Lauren.
Vrijdag was het echt heel erg mooi weer. De hele dag zon, weinig wind en 20 graden. Ik was lekker vroeg wakker en ben toen Vieux-Lyon in gegaan om foto's te maken en lekker rond te lopen. Het was echt prachtig! Ik kan niet alle foto's hierop zetten, maar ik zal een impressie proberen te geven. We hebben met een groepje de hele middag in het park gezeten en ik heb daar nog een Belg ontmoet. Het was wederom vreemd om Nederlands te spreken en dat hebben we ook niet zoveel gedaan, omdat ik als de beste weet hoe het is om in een groepje mensen te zitten waarvan er een paar in hun eigen taal spreken. Daarmee sluit je mensen een beetje uit en dat wilde ik niet doen.
's Avonds ben ik nog met Henry en een vriend van hem uit Schotland naar een feestje bij iemand thuis geweest en daarna nog even de stad in om wat te drinken.
Gisteren had ik met een jongen in de bibliotheek afgesproken om aan de presentatie te werken die we volgende week woensdag moeten geven. Daar ben ik best wel nerveus voor, want presenteren is sowieso al geen hobby van me en dan ook nog in het Frans! Maar dat komt vast allemaal goed.
Gisteravond heb ik even lekker een avondje thuis op de bank gehangen en ook vandaag heb ik rustig aan gedaan. Wasje gedraaid, beetje opgeruimd en schoongemaakt. Zondagbezigheden.
Vanavond nog even met Lauren naar de kerk geweest en dan is de week alweer voorbij. :)
Tot volgende week. Ik houd jullie op de hoogte. Liefs Esther.

  • 04 Maart 2012 - 20:56

    Oma:

    lieve esther,voordat de week alweer voorbij is, wil ik je nu eerst mailen. leuk de impressie van lyon,lijkt me een mooie stad en heerlijk dat zonnetje erbij,doet een mens goed! Wat heb jij in zo'n korte prima mensen om je heen nu ook met die sleutel.Je doet het goed esther. veel lief oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 28 Nov. 2011
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 20326

Voorgaande reizen:

13 Januari 2012 - 06 Juni 2012

Op Erasmus naar Lyon

Landen bezocht: