Opera - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Opera - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Opera

Door: kouwenhovenesther

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Maart 2012 | Frankrijk, Lyon

Bonjour! Er zijn al weer twee maanden voorbij, de tijd vliegt. Maar het is hier nog steeds heel erg leuk en ik heb het ontzettend naar mijn zin. Elke week doe ik weer nieuwe dingen en zie ik weer andere kanten van de stad. Afgelopen week dus ook.
Maandag heb ik overdag niet heel veel gedaan, zoals altijd. Ik vind die dag wel gewoon lekker om niet zoveel te doen en lekker rustig aan te doen. 's Avonds heb ik weer getraind.
Dinsdag had ik 's ochtends college en daarna ben ik met Lauren wezen lunchen. Dit wordt nu wel een soort van vaste prik na ons college en dat bevalt me heel erg goed. Daarna zijn we nog even naar de H&M geweest en heb ik een truitje en een zomerjas gekocht, want ja de winterjas is eigenlijk niet echt meer nodig!
Woensdagochtend had ik ook weer college en daarna heb ik thuis maar eens even wat gestudeerd, want aankomende woensdag moet ik samen met Dahron, een canadees, een presentatie houden. Hopelijk gaat dat goed komen, want ik vind het best wel eng in het Frans. 's Avonds ben ik met wat vrienden naar de pub gegaan om de Champions League te kijken; Olympique Lyonnais tegen Apoel Nicosia. Helaas verloor Lyon na verlenging en strafschoppen, want er werden al plannen gemaakt om de volgende Champions League wedstrijd van Lyon in het stadion te gaan kijken, maar dat gaat dus niet door.
Donderdag was het dan zover: Marleen in Lyon! Marleen ken ik van volleybal in Heerde en is dus al een vriendin sinds mijn dertiende ongeveer. Het was heel erg leuk om haar hier te ontvangen en haar de stad te laten zien. Er waren ook vrienden van haar uit Brest hier voor het weekend, dus het was heel erg gezellig. Donderdagochtend hebben we een redelijk snelle tour door de binnenstad gedaan, omdat ik om 14h nog college had. Daarna zijn we met zijn allen koffie gaan drinken in een soort koffiecafé, wat vanaf nu mijn lievelingsplekje is. Je kunt er heeeerlijke koffie krijgen en het is superknus! Ik ben echt heel erg blij dat ik dat ontdekt heb. Daarna zijn Marleen en ik uit eten geweest in een pizzeria en hebben we ons buikje rond gegeten. Na nog even flink wat gekletst te hebben zijn we maar wel gaan slapen, want Marleen had die nacht daarvoor niet veel slaap gehad.
Vrijdag ging Marleen naar het hostel waar haar vrienden zaten en heb ik even gestudeerd. 's Middags heb ik met Alice tickets gekocht voor de Opera en daarna heb ik weer met hun afgesproken en zijn we nog even de stad in geweest. 's Avonds hebben Marleen en ik bij Flam's gegeten (zie foto's).
Zaterdag heb ik 's ochtends weer even wat gestudeerd en ben ik 's middags weer even met Marleen en Julia (Marleen's Duitse vriendin) de stad doorgelopen. Er was één of andere rapformatie die een signeersessie aan het doen was in de hoofdstraat, dus het was superdruk! Ook was er op een ander plein een demonstratie aan de gang, dus de stad was een beetje in een vreemde sfeer. We wilden eigenlijk even de Tour Part-Dieu op. Dat is de grootste toren van Lyon met bovenin een restaurant, maar hij was helaas dicht. 's Avonds hebben we bij Macdonalds gegeten en zijn we daarna nog even wat gaan drinken in een bar. We kwamen nog wat vrienden van mij tegen, maar die gingen redelijk ver weg, dus hebben we Julia en haar vriendin die in Lyon woont weer ontmoet en zijn we nog even wat gaan drinken in een Ierse pub.
Zondagochtend heb ik met Marleen en Julia ontbeten in het bakkertje onder mijn appartement en heb ik Marleen daarna naar het treinstation gebracht. Ze moest helaas weer terug naar Keulen. Het was echt ongelofelijk gezellig en heel erg leuk om weer even een weekend Nederlands te praten en iemand die ik al lang ken, “mijn” stad te laten zien. Om 14h30 had ik met Alice bij de Opera afgesproken, want we hadden kaarten voor Wagners Parsifal. Het begon om 15h en het was werkelijk prachtig. Onze plekken waren niet zo goed en we konden niet het hele podium zien, maar we hadden dan ook maar 4 euro betaald. Ik had van tevoren al gelezen dat deze Opera redelijk lang was, maar dat was dan ook echt waar! Om 21h stonden we pas weer buiten, maar het was wel echt heel erg mooi. Blij dat ik ben gegaan.
Morgen begint week 9 en heb ik nog niet veel spannende plannen. Maar het weer wordt weer heel goed deze week, dus dat zal wel weer naar het park gaan worden. Ik heb heel erg veel als over twee weken mijn ouders en Huib en Kirsten langs komen. Dat wordt zeker gezellig!
Ik houd jullie op de hoogte! Liefs, Esther.

  • 12 Maart 2012 - 20:28

    Marleen Hoekstra:

    Whaaaaaaah Es!! Ik vond het echt een super, super, super leuk weekend! Ontzettend bedankt voor een onvergetelijke tijd!!
    Dikke kus

    PS. De opera ziet er dus inderdaar echt prachtig uit van binnen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 28 Nov. 2011
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 20326

Voorgaande reizen:

13 Januari 2012 - 06 Juni 2012

Op Erasmus naar Lyon

Landen bezocht: