Over de helft. - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu Over de helft. - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Esther Kouwenhoven - WaarBenJij.nu

Over de helft.

Door: kouwenhovenesther

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 April 2012 | Frankrijk, Lyon

Hallo allemaal! Het is het einde van week 12 en dat betekent dat ik over de helft ben, want er resten me nu nog 9 weken. Dus eigenlijk was ik vorige week ook al over de helft, maar daar had ik niet echt bij stil gestaan, haha!
Afgelopen week was het weer maar zo zo. Het is afgekoeld tot zo'n 15 graden en het regent af en toe. De zon laat zich gelukkig ook nog genoeg zien, dus dat is wel fijn.
Maandag heb ik overdag niet heel veel gedaan, maar 's avonds was het concert in de kerk St. Nizier van het Choeur de Jeunes “Rhapsodia”, waar ik door de dirigent van die universiteitscursus voor was gevraagd om mee te doen met één stuk, het Stabat Mater dolorosa van Palestrina. De voorbereiding was een beetje slordig, de dirigent had vertraging en we waren dus niet zo goed ingezongen, maar het ging eigenlijk best wel goed. Lauren en een vriendin van haar waren komen luisteren, dat was erg fijn.
Dinsdagochtend had ik weer college en daarna ging ik, zoals altijd op dinsdag, lunchen met Lauren. Dit keer zijn we naar een visrestaurant geweest, waar ik voor het eerst in mijn leven moules-frites heb gegeten! Ik vond het erg lekker en ben blij dat ik het eindelijk eens gegeten heb. 's Avonds heb ik met twee andere vriendinnen nog bij Lauren gegeten en werd ik ook nog eens als modepopje gebruikt, haha. Een vriendin van Lauren is erg into mode en make-up en vond dat ik er maar aan moest geloven. Dat was best wel leuk om eens te doen.
Woensdagochtend had ik weer college en naderhand heb ik een beetje gestudeerd.
Op donderdag had ik 's middags college. Toen Alice en ik naar buiten liepen, sprak een jongeman ons in het Engels aan of we misschien wisten waar een muziekconcours plaatsvond. Op het affiche stond het auditorium en omdat dat vlak bij mijn huis was, bood ik aan om met hem mee te lopen. Zijn naam was Will en hij kwam uit Florida, maar hij woonde en studeerde nu in Duitsland, trombone op het conservatorium. Hij wilde naar dit concours, omdat er vrienden van hem mee deden. Eenmaal bij het auditorium aangekomen, bleek dat alleen de finale op vrijdag daar was en dat de voorrondes in de universiteit waren, waar we zojuist vandaan kwamen. Omdat ik me rot voelde dat ik hem helemaal de verkeerde kant op had gesleept, heb ik zijn tramkaartje betaald en zijn we weer terug gegaan. Daar aangekomen, hadden we zijn vrienden snel gevonden en hebben we gedag gezegd. Daarna heb ik nog even met de Finse Nika en Silya aan de rivier gezeten, want het weer was best goed.
Vrijdag heb ik overdag niet heel erg veel gedaan, beetje boodschappen en zo. 's Avonds ben ik met Lauren en nog wat andere mensen uit geweest.
Gisteren heb ik daarom lekker uitgeslapen en niet zoveel uitgevoerd. Wel heb ik weer eens wat getekend, met als resultaat een portret voor Kirsten (zie foto's)
Vandaag heb ik mijn hele kamer weer eens grondig opgeruimd en schoongemaakt. Volgende week komt namelijk Charlotte, een vriendin van mijn team in Utrecht, deze kant op, dus dan zou het fijn zijn dat ze ook de vloer van mijn kamer kan zien. Ik heb er heel erg veel zin in dat ze hier komt!
Aankomende week heb ik vakantie en ga ik denk ik eens wat musea bezoeken, dat heb ik namelijk nog helemaal niet gedaan. Verder voel ik me helaas niet zo goed de laatste dagen. Ik heb het warm, maar ben toch rillerig en heb rug-/nek- en hoofdpijn. Het lijkt dus op een griepje, maar ik kan in principe nog wel gewoon functioneren. Hopelijk zet het niet door en trekt het weg!
Tot volgende week, ik houd jullie op de hoogte! Liefs, Esther.

  • 09 April 2012 - 09:00

    Arda:

    Hoi Esther, leuk om te lezen wat je afgelopen week allemaal hebt gedaan, mooie foto's ook. Fijn dat Palestrina goed ging. Alweer over de helft! Waar blijft de tijd... Wij zien elkaar weer in Spa. Groetjes, Arda.

  • 09 April 2012 - 20:25

    Oma:

    Hi lieve esther,weer een gezellig verslag, wat kleurt Lyon prachtig met die lente bloesem. Gisteren bij je ouders de foto's gezien van hun verblijf bij jou. Grappig door jouw verhalen was ik al aardig op de hoogte, van dat wat ik zag. He, ik vind dat je al vele talenten hebt maar je tekentalent is ook niet niks. Gaat het weer wat beter met je? Vandaag gezellig bij Kirsten op de koffie geweest. Wij houden kontakt,
    liefs oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 28 Nov. 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 20327

Voorgaande reizen:

13 Januari 2012 - 06 Juni 2012

Op Erasmus naar Lyon

Landen bezocht: